Бізнес-планування у маркетинговій діяльності

Анотація освітнього компоненту

В умовах ринкової економіки будь-який бізнес пов’язаний з маркетинговими ризиками. Значна частина підприємців банкрутує через те, що не мають достатніх знань і навичок планування маркетингової діяльності. Заснування, організація, а в подальшому функціонування та розвиток кожного суб’єкта підприємницької діяльності, потребує детального планування, дієвим інструментом якого виступає процес бізнес-планування. Особливо при започаткуванні нового напряму, виду економічної діяльності чи створенні стратегічного підрозділу суб’єкта бізнесу важливе значення відводиться розробці бізнес-плану як детального попереднього аналізу та прогнозу перспектив підприємницького проекту. Особливо важливим є бізнес – планування маркетингової діяльності на сучасному етапі розвитку економіки, адже об’єктивно посилюється потреба в більш детальному та комплексному впровадженні сучасних елементів планування за для забезпечення життєздатності та планової конкурентоспроможності бізнесу. Бізнес-план охоплює практично всі функціональні напрями суб’єкта господарювання, починаючи від детального опису технології бізнес-проекту до ґрунтовних фінансових розрахунків ефективності підприємницької діяльності. Тому його розробка і контроль реалізації значно сприяє як підвищенню ефективності, так і зниженню ризиків у започаткуванні нових напрямів підприємницької діяльності, які координуються в процесі маркетингової діяльності. Бізнес-план – ретельно підготовлений документ, котрий розкриває всі сторони будь-якого запроектованого маркетингового заходу. Він дозволяє передбачати не лише всі заходи для реалізації нової ідеї, а й визначити необхідне фінансове забезпечення та можливість одержання доходу та прибутку. Практично його можна вважати формою експертної оцінки доцільності та ефективності здійснення нової маркетингової ідеї. За сучасних умов господарювання бізнес-план практично є робочим інструментом, що використовується в маркетинговому плануванні. До основних завдань розробки бізнес-плану у маркетинговій діяльності належать:  оцінка новизни і прогресивності маркетингової ідеї, її сильних та слабких сторін;  визначення витрат, фінансових ресурсів і джерел фінансування;  обґрунтування і вибір маркетингової стратегії діяльності фірми, визначення концепції її розвитку в період реалізації підприємницької ідеї;  оцінка кон’юнктури ринку та рівня конкуренції; визначення ступеня можливого господарського ризику;  пошук надійних партнерів для розробки й реалізації інноваційноінвестиційного проекту;  прогнозування очікуваних результатів реалізації нової маркетингової ідеї. Вивчення освітнього компоненту «Бізнес-планування у маркетинговій діяльності» передбачає ознайомлення з особливостями підготовчої, початкової та основної стадій розробки і презентації бізнес-плану, вивчення методичних аспектів розробки таких розділів бізнес-плану, як: галузь, підприємство, продукція; дослідження ринку; маркетинг-план; виробничий план; організаційний план; оцінка маркетингових ризиків; фінансовий план. Значна увага приділяється інформаційно-аналітичному та методичному забезпеченню бізнес-планування маркетингової діяльності.

Мета освітнього компоненту

Метою викладання освітнього компоненту «Бізнес-планування у маркетинговій діяльності» є формування у майбутніх фахівців маркетингу теоретичних знань щодо засвоєння методики планування маркетингової діяльності і практичних навичок складання бізнес-планів, розробки комплексного підходу до бізнес-планування в маркетинговій діяльності, формуванню сучасного мислення, адекватного ринковим відносинам, формуванню навичок аналізувати реальні маркетингові процеси і приймати обґрунтовані рішення з приводу маркетингових проблем.

Силабус: Бізнес-планування у маркетинговій діяльності 2023