АНОТАЦІЯ ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ
Маркетинг інновацій – одна із сучасних концепцій маркетингу, яку слід розглядати як діяльність, спрямовану на пошук нових сфер функціонування суб’єктів економіки (підприємств чи суб’єктів підприємницької діяльності), орієнтовану на розробку абсолютно нового товару та введення у виробництво існуючих товарів новинок. В умовах ринку інновації охоплюють усю економіку, в тому числі продуктивні сили та виробничі відносини. Вони є необхідною умовою розвитку виробництва, підвищення якості продукції та зростання виробничих можливостей підприємства, появи нових товарів і послуг, а також засобом, за допомогою якого організації адаптуються до змін у зовнішньому середовищі й змінюють його у власних інтересах. Новаторство – це особливий засіб підприємців, за допомогою якого вони досліджують зміни в економіці та суспільстві з метою використання їх у бізнесі чи різних сферах обслуговування. Залучення інновацій у практику роботи підприємства чи їх створення власними силами здійснюється у межах інноваційного менеджменту, який у свою чергу має ґрунтуватись на маркетингу інновацій. Система маркетингу організацій, що використовують підприємницький, інноваційний підхід до свого функціонування і розвитку, покликана вирішувати низку завдань, інколи суперечливих та навіть взаємовиключних: постійне оновлення асортименту продукції та послуг; оновлення і створення нових виробничих систем; підвищення ефективності виробничо-збутової діяльності передусім через підвищення продуктивності праці персоналу й зниження всіх видів витрат; розроблення й реалізація стратегії та тактики боротьби за лідерство на основі концентрації зусиль і ресурсів на найперспективніших напрямах розвитку техніки, технології, потреб; підпорядкування діяльності всіх підрозділів виробничих систем режиму складного відтворювального конвеєра нововведень; поєднання гнучкості та адаптивності дрібносерійного виробництва з високою ефективністю, низькими витратами і високою продуктивністю масового виробництва. Узгоджене вирішення цих завдань забезпечує поступальний, пропорційний, ефективний розвиток підприємства, його економічну та фінансову стійкість. Вивчення освітнього компонента «Маркетинг інновацій» дозволить здобувачам опанувати підходи до обґрунтування та реалізації стратегічних інноваційних завдань маркетингової діяльності підприємства та досягнення таких цілей: зниження витрат виробництва; посилення конкурентних позицій; підвищення якості продукції або послуг; створення нових можливостей для нагромадження коштів з метою виходу на нові ринки з традиційним або новим продуктом.
МЕТА ОСВІТНЬОГО КОМПОНЕНТУ
Метою викладання освітнього компоненту «Маркетинг інновацій» є формування компетентностей щодо здатності вільно використовувати знання у сфері маркетингової діяльності на ринку інноваційних продуктів; розроблення ефективної стратегії для забезпечення інноваційного розвитку підприємства; формування комплексу маркетингових заходів для виведення нового товару на ринок, що є необхідним для фахівців з маркетингу, професійні функції яких пов’язані з розробленням стратегії і тактики маркетингу інновацій відповідно потреб розвитку підприємства та його місії.