Маркетинговий менеджмент

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Навчальна дисципліна «Маркетинговий менеджмент» є невід’ємною частиною програми підготовки магістрів маркетингу. Актуальність вивчення даного курсу зумовлена необхідністю впровадження теоретико-методичних положень та інструментарію управління маркетинговою діяльністю підприємств. Вивчення методів і механізму управління маркетинговою діяльністю підприємства, зорієнтованого на задоволення потреб і запитів споживачів цільових ринків дозволить підвищити ефективність діяльності підприємства. Вивчення дисципліни «Маркетинговий менеджмент» допоможе здобувачам ступеня вищої освіти «Магістр» сформувати цілісну систему компетентностей щодо ефективної розробки, впровадження і реалізації ефективних маркетингових рішень в  підприємствах ринкового типу.

Маркетинговий менеджмент — це аналіз, планування, втілення в життя та контроль за проведенням заходів, розрахованих на встановлення, зміцнення і підтримку взаємовигідних обмінів із цільовим ринком для досягнення конкретної мети підприємства (отримання прибутку, зростання обсягів збуту, збільшення частки ринку, проникнення на ринок тощо). При цьому система таких заходів містить маркетингову політику стосовно продукту підприємства, ціноутворення, комунікацій та розподілення.

В процесі вивчення маркетингового менеджменту  слід звернути увагу на те, що його концептуальна основа може бути різною. Адже ринки, на яких працює підприємство, можуть бути різні за своїм станом. А звідси, виходячи із принципу необхідної достатності, може бути різною і «потужність» комплексу маркетингових заходів. Доцільно звернути увагу на такі концепції маркетингового менеджменту: виробничо-орієнтована, продуктово-орієнтована, концепція, що орієнтована на збут; ринкова (маркетингова) концепція; сучасна концепція маркетингу. Сучасна концепція маркетингу — це орієнтація менеджменту на розуміння того, що головним завданням підприємства є точніше й ефективніше, порівняно з конкурентами, визначення та задоволення потреб і побажань цільових ринків. Саме це є головним у досягненні бажаної прибутковості інвесто­ваного капіталу.

Основним завданням маркетингового менеджменту є підтвердження лояльності підприємства суспільству, підтримання відповідного іміджу. Задля реалізації цього завдання необхідно опанувати питання формування моделі маркетингового менеджменту,  здійснення маркетингового планування та розробки програми маркетингу, маркетингового аналізу і аудиту.

.

МЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Мета дисципліни – формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок щодо вивчення принципів, завдань та функцій управління процесами маркетингової діяльності підприємства.

Силабус: Маркетинговий менеджмент
Робоча програма: Маркетинговий менеджмент